BİLİNENE YOLCULUK (Afyonkarahisar Notları)

• 02 Ağustos 2017
  • İkra Derneği

İçimize yine yolculuk mu düştü nedir?

Zamanı gelmiş hazırlanmalı yine.

Yolculuk vakti kanatlanıp uçma vakti yine.

İçimiz kıpır kıpır… Dört kişilik bir ekip, kitap okutma sevdalıları.

Bir gece vakti düştük yollara. Niçin diye soruyorum kendime, 445 km yol gitmek, zaman harcamak, maddi ve manevi sonuçlara katlanmak… Zahiren aleyhinize.

Ama alacağınız karşılık, ilahi rıza.

Allah rızası için, inandığımız değerler için, içerisinde bulunduğumuz kurumun (İKRA’nın) misyonu için düştük yollara. İçimizdeki kitap okuma ve okutmaya olan inancımız götürdü bizi 445 km uzaktaki kitap dostu kardeşlerimizin yanına. Şimdiye kadar hep telefonla konuşma fırsatı bulduğumuz, seslerini duyduğumuz ama görmediğimiz kardeşlerimize, ANADOLU ARSLANLARI’na.

29.01.2016, Cumayı, Cumartesiye bağlayan gece yarısı, İstanbul’dan yola çıktık ve tarihi bir hayli eski olan ve Selçuklulardan kalma birçok değerli eseri bünyesinde barındıran Afyon’a sabah saatlerinde vardık. Kahvaltının ardından tarihi Karahisar Kalesini gezdik , Ulu Cami’de namaz kıldık. Sonra aslen Afyon’lu olan ve İstanbul`da imamlık görevini ifa eden Sayın Abdurrahman Taha Çınar hocamız ile önceden kararlaştırdığımız şekilde buluştuk. Abdurrahman hocamız, Derneğimizin kitap okuma programını ilk olarak Afyon’a taşıyan kardeşimizdir.

Öğle namazını, tarihi Gedik Ahmed Paşa Camii’nde kıldıktan sonra,  özlemini duyduğumuz, görmek istediğimiz, içimizi kıpır kıpır yapan dostlarımızı, kardeşlerimizi, Anadolu Aslanlarını görmek için Çay ilçesine hareket ettik. Onlarla tanışmak, dertleşmek,  güzel sohbetlerinden  istifade etmek, içimizdeki  okuma ve okutma aşkını onların okuma aşkı ile birleştirmek için…

Kitap dostu, okuma sevdalıları kardeşlerimizle Öğretmenevi`nde toplandık. Toplantıya;

Afyon Çay’ daki temsilcimiz Sayın Ercan Yılmaz,

Sayın Mevlüt Medtar,

Sayın Haydar Alay,

Sayın Zaid Karabacak ve

Sayın Gökşin Gökçe iştirak ettiler.

Kardeşlerimizle tanıştıktan sonra İKRA Derneği Genel Başkanı Sayın Mehmet Çelik hocamız Derneğimizin çalışma alanları ve faaliyetleriyle ilgili bir sunum yaptı. Ardından
karşılıklı diyaloglarla kitap okuma ve okutma yolları üzerine fikir teatisi yaptık. İKRA Derneği ve ilçedeki okullar olarak, kitap okuma konusunda ortak projeler
gerçekleştirip birlikte çalışabileceğimiz ve yardımlaşabileceğimiz sonucuna ulaştık.  Zaten birlikte bir kısmını yürütmekte olduğumuz bu çalışmaları daha sistemli hale getiririz ve ortaya çok verimli sonuçlar çıkar.

Akşam namazından sonra yemeğe geçtik . Yemekte içi dışına yansımış nurani çehresiyle, on parmağında on marifet diyebileceğimiz gayretli hizmetleriyle Afyon Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Sayın Mevlüt Çınar Bey ile tanıştık. Samimiyeti ve tatlı sohbeti ile gönlümüzü; yaşadığımız meselelere vukufiyeti ve ince tespitleri ile dikkatlerimizi celbetti; ilminden, tecrübelerinden istifade ettik elhamdülillah.  Geceyi, merkezi İstanbul`da olan Hüdayi Vakfı`nın Afyon Çay’da bulunan  Muradiye İrfan Ortaöğretim Erkek Öğrenci Yurdu’nda geçirdik. Bu vesile ile bize gönüllerini ve yurtlarını açan yurt hizmet ehline şükranlarımızı sunuyoruz.

Pazar sabahı kahvaltıdan sonra Afyon merkeze geçtik. Orada yine Hüdayi Vakfı`na bağlı Altınoluk Methiye Dumlu Yükseköğrenim Erkek Öğrenci Yurdu’na gittik ve yurdun müdürü Sayın Süleyman Karakuş ile tanışıp faaliyetlerimizden bahsettik. Kendilerine okuma grupları oluşturmaları için kitap, dergi ve broşür verdik. Son olarak Afyon, Bolvadin ilçesinde bir kamu kurumunda müdür yardımcılığı yapan Sayın Ahmet Yeter Bey`le temaslarımızı gerçekleştirdik.
Afyon merkezde ve Çay ilçesinde devam eden gezi ve temaslarımızda bizi yalnız bırakmayan Sayın Abdurrahman Taha Çınar kardeşimize, bize gönüllerini ve mekanlarını açan kardeşlerimize çok teşekkür ediyor, Rıza-i ilahiye mazhar olmaları için dua ediyoruz.
Sonuç olarak biz gezdik gördük, yedik içtik sindirdik, yaptıklarımızı size aktarıyoruz.  Bizler inanılmaz duygular içerisinde geri döndük ama diyebilirim ki bütün bunlar ANLATILMAZ YAŞANIR.